Salvem les Valls, Unió de Pagesos, i veïns de la Garrotxa ens vam mobilitzar el passat 28 de gener per denunciar el projecte de les variants d’Olot i les Preses, i reclamar alternatives de mobilitat més eficients, sostenibles i respectuoses amb el territori.
La protesta, que va incloure talls a l’entorn dels túnels de Bracons i altres punts de la comarca, va posar de manifest el creixent rebuig social a una infraestructura que amenaça espais agraris d’alt valor, posa en risc recursos hídrics estratègics i consolida un model de mobilitat i de territori propi del segle passat.
Les entitats convocants van recordar que existeixen alternatives capaces de millorar la mobilitat a la Garrotxa sense destruir sòl agrari ni comprometre el futur de la Vall d’en Bas. En aquest sentit, van reclamar a les administracions que abandonin un projecte que acumula dècades de controvèrsia i que apostin per solucions adaptades als reptes climàtics, energètics i socials actuals.
La mobilització va evidenciar també la unitat entre el sector agrari, el moviment ecologista i una part important de la ciutadania en la defensa d’un model de comarca que preservi l’aigua, la terra fèrtil i la qualitat de vida de les generacions futures.